Ostatnia aktualizacja: 05.06.2017 13:38:36

Osiągnij stan odprężenia dzięki masażowi

Masaż nie tylko poprawia naszą kondycję fizyczną, ale również łagodzi objawy stresu, relaksuje, wycisza i wpływa korzystnie na psychikę. Niektóre techniki leczniczego dotyku pozwalają na samodzielne korzystanie z tego dobrodziejstwa.

masaż nóg

Masaż znany jest ludziom już od czasów starożytnych. Pierwsze wzmianki o stosowaniu dotyku leczniczego pochodzą z Dalekiego Wschodu, zamieszczono je w księgach Starożytnych Chin, a ściślej – w księgach Kung-Fu z Tao Tse oraz w Klasycznej Medycynie Wewnętrznego Żółtego Cesarza. Jego pozytywne skutki dla zdrowia znane były także dawnym mieszkańcom Indii. W egzystencjalnych notkach wspominano o masażu, który ówcześnie nie był raczej traktowany jako zabieg, lecz raczej jako ogólna terapia dla cierpiącego ciała i nie mniej chorej duszy. Grecy masowali swoich olimpijczyków, a Hipokrates zalecał techniki masażu jako sposób na różne choroby. Podobnie masaż docenili także starożytni Rzymianie, którzy w tym celu wykorzystywali łóżka. Z masowania ciała można było skorzystać również w łaźniach.

W kolejce do gabinetu czy samemu?

Od wieków właściwie nic się nie zmieniło. Nadal masaż uważany jest za lek na skołatane nerwy, zmęczenie czy różnego rodzaju dolegliwości zdrowotne, np. stawów, pleców, kręgosłupa. Dziś także można znaleźć wielu profesjonalistów, którzy specjalnie w tym zakresie się dokształcają i prowadzą praktykę w swoich gabinetach. Nie zawsze jednak chce nam się czekać w kolejce albo potrzebujemy natychmiastowej pomocy, aby rozluźnić organizm pod względem psychicznym i fizycznym. Jak sobie wówczas najlepiej radzić?

Dla każdego coś innego

Wyróżniamy różne techniki masażu. Oto kilka przykładów.

Masaż klasyczny najczęściej wykonuje się techniką ugniatania, a jego zaletą jest to, że ma działanie odprężające, rozluźnia więzadła, zmniejsza napięcie, a zarazem pomaga poprawnie funkcjonować stawom i mięśniom. Oprócz tego przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej. Masowanie ciała rozpoczyna się od stóp, a następnie kolistymi ruchami przesuwa się w stronę górnych partii ciała, z ominięciem kręgosłupa.

Masaż głowy to często niedoceniany masaż, a przecież wykonujemy go nieraz podświadomie, kiedy np. opuszkami palców masujemy zmęczone skronie, a w efekcie odczuwamy rozluźnienie mięśni oraz ulgę. Podobnie działa również mycie głowy.

Zbawienny wpływ na cały organizm ma także masowanie stóp. Nie tylko pobudza ono krążenie, ale również odstresowuje i łagodzi ból.

Na rwę kulszową zalecany jest z kolei masaż segmentarny, a więc związany z poszczególnymi segmentami kręgosłupa, z których odchodzą nerwy do każdego narządu. Technika jest podobna do masażu klasycznego (źródło: http://portal.abczdrowie.pl/masaz-klasyczny).

Więcej o masażach na różne dolegliwości przeczytać można również na stronie activummed.pl.

Relaks w domowym zaciszu

Jak więc można wywnioskować z opisu powyższych technik, część z nich jesteśmy w stanie zrealizować sami w domowym zaciszu. Upewniwszy się wcześniej, że nie mamy jakiś konkretnych przeciwskazań typu gorączka, choroby nowotworowe, zakrzepica czy inne zaburzenia, i poznawszy kilka technik samodzielnego wykonywania masażu, można przystąpić do działania. Ważna jest także atmosfera. Przy relaksacyjnej muzyce, pachnących kadzidełkach lub świeczkach można zacząć uciskać i rozcierać swoje ciało, najlepiej wcześniej zanurzając dłonie w specjalnym olejku do masażu.

 

Komentarze

Podziel się z nami swoją wiedzą! Jeśli masz doświadczenie w tym temacie, napisz kilka słów komentarza. Bardzo dziękujemy!

MAgda
Potwierdzam - masaż to świetny sposób na odprężenie - sama od kilku miesiecy przynajniej raz na trzy tygodnie chodzę na: https://magiadlaciala.versum.com/services/273369 i czuję się świetnie
1 lat temu
Odpowiedz
Potrzebujesz włączonego javascript, aby móc komentować.
Strona: 1 Wszystkie
Potrzebujesz włączonego javascript, aby móc komentować.
Scroll To Top