Ostatnia aktualizacja: 05.06.2017 13:38:39

Zażyj magnez i do przodu!

Przemęczenie, nerwy, bezsenność, trudności w koncentracji plus szereg innych przykrych objawów, jak na przykład wypadanie włosów, łamiące się paznokcie, bolesne skurcze łydek, zawroty głowy etc. Też tak masz? No to zacznij od uzupełnienia niedoboru magnezu!

magnez

Ten ważny dla prawidłowego działania ludzkiego organizmu pierwiastek znajduje się w naszym krwioobiegu, w układzie nerwowym, kościach, mięśniach, stawach… i bierze udział w połowie wszystkich reakcji chemicznych zachodzących w ciele człowieka. Magnez jest nam potrzebny na co dzień w dawce mniej więcej 300 – 400 mg, ale w niektórych sytuacjach potrzebujemy go znacznie więcej: podczas ciąży, uprawiania sportu, w sytuacjach stresowych. Dobrze jest więc zadbać o to, by nasz organizm miał zapewnione niezbędne minimum magnezu i być jednocześnie gotowym na jego uzupełnianie w razie potrzeby.

Gdy brakuje ci magnezu…

Niedobór magnezu wynika ze złej – niezbilansowanej diety oraz z nadużywania tego, co magnez z organizmu wypłukuje. Kawa, herbata, alkohol, środki antykoncepcyjne, zbyt szybki, nerwowy styl życia i… brak magnezu zaczynamy dotkliwie odczuwać…

  • Nie możemy spać, mimo że ciągle jesteśmy zmęczeni.
  • Ze względu na bezsenność i nieprawidłową pracę serca dopada nas ogólne osłabienie.
  • Jesteśmy rozdrażnieni, znerwicowani, nie potrafimy się skoncentrować.
  • Męczą nas częste mdłości, biegunki, skurcze mięśni, bóle głowy.
  • Psują się zęby, wypadają włosy, łamią się paznokcie.
  • W końcu popadamy w depresję…

Jak temu zaradzić?

Szybko i stosunkowo łatwo można uzupełniać niedobory magnezu zażywając suplementy diety, które zawierają właściwą dawkę tego pierwiastka. Na dłuższa metę warto jednak przede wszystkim zmienić swoje przyzwyczajenia żywieniowe i ułożyć menu w taki sposób, by znalazły się w nim produkty bogate w magnez. To jednak nie wszystko. Ważne jest także to, w jakim towarzystwie magnez będzie spożywany, czyli jak w posiłku połączymy produkty, aby zwiększyć przyswajanie magnezu przez nasz organizm, a nie zadziałać odwrotnie. Najlepsze efekty daje zestawianie produktów bogatych w magnez z tymi, które zawierają dużo wapnia (przede wszystkim produkty mleczne) oraz witaminy B6 (między innymi: kasza jęczmienna, brązowy ryż, pomarańcze, banany, kiwi, brokuły, brukselka, marchew). Na szczęście dla wszystkich tych, których czeka zbilansowanie diety, magnez znajduje się zwykle w smacznych, lubianych przez większość z nas produktach. Nie będzie więc tutaj żadnych specjalnych wyrzeczeń. Bogate w magnez są...

  • Ciemne pieczywo z mąki z pełnego przemiału. Idealne do kanapek na pyszne, pożywne i zdrowe śniadanie. Do tego filiżanka kakao.
  • Muesli z mlekiem, owoce z jogurtem lub owsianka z bananami, pestkami dyni itp. jako świetny zestaw na drugie śniadanie.
  • Orzechy, najlepiej migdały bądź orzechy włoskie, które mogą wystąpić w roli przekąski… o dowolnej porze dnia.
  • Na obiad kasza gryczana (oczywiście zamiast „klasycznych” ziemniaków) i / lub warzywa (najwięcej magnezu mają: groch, fasola, szpinak, ciecierzyca…).
  • Jabłka... na deser.
  • Wszystko to popijamy wodą mineralną, odstawiając kawę i herbatę.

Więcej informacji jak wybrać dobry magnez - http://www.magnefar.pl/?page_id=3038. Smacznego!

 

Komentarze

Podziel się z nami swoją wiedzą! Jeśli masz doświadczenie w tym temacie, napisz kilka słów komentarza. Bardzo dziękujemy!


Potrzebujesz włączonego javascript, aby móc komentować.
Scroll To Top